onsdag 30. desember 2009

Kaldt....kaldere....

Det er stas med all denne snøen..og vi har en flott akebakke like ved, den har kvelds belysning...så aking litt seint 2.juledag ble det!!!
Vi klatret litt også....eller ungene da!!

Masse snø var det og siden jeg skadet kneet mitt..så satt jeg på en av disse stolene,(hadde med varme pute...)
Siden den dagen har det kun vært -grader over 15, det blir i det kaldeste for mini og fia , om de fikk bestemme hadde de vært ute hele dagen, men de er allerede litt snufsete så vi går for kos inne!!! Åsså fia som fikk nye skisko vil jo på ski tur... :((((
Fy som vi er slemme, så bare det blir ca 8-10 minus skal vi ut!!!
Nyttår skulle egentlig feires med et vennepar/med unger i Hvaler, men siden jeg er litt uggen og lite "mobil"(og sover dårlig pgr et beins som "dunker"store deler av natta) valgte vi å være hjemme...
Det blir oss og ungene,men vi går for Stor kalkun og homemade waldorf, potetstappe!!!
Huff nå tittet jeg innom dagbladet: Det ser ikke lyst ut for skigåing fia!!!
I Oslo ser det ut til at den strengeste kulden blir natt til søndag, i Hamar natt til tirsdag. Det blir et tosifret antall kuldegrader på hele Østlandet, og opptil minus 30 grader de kaldeste stedene, sier Smits.
Hvor kaldt det blir er blant annet avhengig av skydekket. Mye skyer reduserer kulden. Blir det derimot vindstille og klarvær, kan det føre til at kuldegradene falle noen ekstra hakk.
Kle dere godt!!
GODT NYTT ÅR!!!

1 kommentar:

  1. Det er nesten trollstemning ute.... kjekt med akebakke i nærheten, lurer på hvordan det ser ut i bunnen nå etter traktoren som kom lille julaften?

    SvarSlett