fredag 29. januar 2010

Duften av....


DUFTEN AV HELG......
Vi har fått vekk malingslukta
og hvete deigen står til heving.





(Bilde fra dinmat.no)
Det blir hveteboller med egen vri, noen med smør,sukker , kanel fyll..
Noen med sjokolade inni, tok noen biter toblerone..det har jeg aldri brukt,men sikkert godt!
Jeg er av de husmødrene som har klar -ferdig-boller poser i skapet, også fixer jeg litt attåt...ekstra kardemomme og sukker...
Disse posene blir det somregel en del mel igjen etter jeg har laget deigen for jeg liker ikke stein harde boller så min deig er litt løs...men i dag ville jeg ha en stor deig så jeg la til 2del væske og litt mer tørrgjær.. og slang oppi alt melet i pakka....så er litt spent på resultatet nå..
De ser greie ut så langt....

Dette skal jeg teste ut neste gang...
Kanelkringle....en annen vri av kanelboller helt enkelt..
Dinmat.adressa.no finner du mange fine oppskrifter


5 kommentarer:

  1. så flink husmor du er!
    God helg og kos dere masse!!
    klem

    SvarSlett
  2. Jeg ble så frista av innlegget ditt!
    Nå er bollene mine straks klare til å settes i ovnen ;)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Ah, ingen ting er som deilig hvetebakst... Det lukter himelsk og smaker himelsk. Ha en super lørdag.

    SvarSlett
  4. Du er jo virkelig prototypen på husmor,så du er jo en innspirasjon for oss late ikkehusmødre som varmer opp speltrundstykker fra Hatting ;o)
    Tror jeg skal bale litt i kveld jeg også, bare for å ha i fryseren, og de kanerkringlene så kjempegode ut ;o)
    Ha en flott helg!!!

    SvarSlett
  5. Hei:) Hørtes jo nydelig ut med toblerone i også, jeg bruker å ta en rute melkesjokolade. Bruker de posene jeg også og gjør som deg-ekstra sukker og kardemomme:) I tilegg bruker jeg to egg i deigen for luftigere boller(etter tips fra en baker) og pensler med bare eggeplomme. God helg videre fra line..

    SvarSlett